Hoe help je particuliere klanten bij het maken van de beste keuze voor hun woning?
Ik luister zorgvuldig naar de wensen en ideeën van de klant om vervolgens het juiste advies te geven dat perfect aansluit bij hun situatie. Mijn doel is ervoor te zorgen dat de klant een goed gevoel heeft bij hun beslissing en tevreden is met het eindresultaat.
Wat vind je het leukste aspect van werken met particuliere klanten?
Het leukste vind ik dat ik bij veel verschillende mensen thuis kom, in allerlei type woningen. Het is iedere keer weer een uitdaging om voor de beste prijs en kwaliteit een transformatie te realiseren die het wooncomfort verbetert.
Kun je een voorbeeld geven van hoe je een klant hebt geholpen bij het transformeren van hun woning?
Een paar jaar geleden zat ik bij een stel met een twee-onder-een-kapwoning aan tafel die de wens hadden om de gehele woning te voorzien van kunststof kozijnen. Echter zaten zij in een dilemma over de kleurstelling van de kozijnen omdat deze dan niet meer overeen zou komen met die van de buren. Ik gaf aan dat zij het beste konden kiezen voor hun eigen voorkeur omdat het een grote investering is waar je zelf ook blij mee moet zijn. Daarnaast wees ik hen erop dat eventuele toekomstige veranderingen bij de buren niet hun keuze zou moeten beïnvloeden. Enkele jaren later stond het huis van de buren te koop en kozen de nieuwe eigenaren ook voor kunststof kozijnen in dezelfde kleur, geïnspireerd door het huis van mijn klanten. De eerste buren zijn mij nog steeds dankbaar voor het advies. Mijn motto is: door een goed advies verkoop je vanzelf!